Meet the great ageless

Stefan Zoellner fatagaga Meet the great ageless

MEET THE GREAT AGELESS by fatagaga, 2019

Audio drama about a deep Ayahuasca experience.

in comes the medicine
disturbing twilight of reality
anxious thoughts & doubtful feelings
overwhelmed jingle-jangled nerves
assaulted by bubbly lively imagery
squirming discarnate snakes & dragons
messengers from the other world
hairy hands & shiny claws
drawing you towards & inside the eternal black
abyss of pain & agony
sins, dirt, deformity & horniness
slime, disgust & lewdness
ancient injuries & childhood drama
whimpering & purging
longing for forgiveness
longing for peace of mind
excruciating darkness of soul
complete destruction of the ego
discomposure & bitter surrender
bad chemical taste & odor
explosions in the sacral bone
flash of lightning in every cell of the body
release, relax now
breath, deep breath
exhale
soaring flights of joy
diamant tears of gratitude
sudden exfoliation of higher levels
unfathomable complexity of vision
light-colored symbols fan out from the heart
love spreads from the anahata
crystal waves vibrate from the third eye
inconceivable & intangible creations
bob up simultanously & multidimensionaly
myness and innerness
witness of the evolving universe
watching the cosmic bloom unfold
waiting for the highest to show up
hoping, begging, crying
open up my heart
please open up my heart completely
who are you
who are you
again darkness & emptiness
again nothingness & stillness
remain silent
no answer
dying breath
dying
the end
inverse
inhale
break through
here it comes
I
I am the ageless
I am the deathless
I am the light
I am
I am
I
I
I

(13.08.2019)

Music from the edge of my mind

Stefan Zoellner fatagaga Nobs Nietzsche music from the edge of my mind 1987

Nobs Nietzsche, photo by Red Sack, Mexico, 1989

Music from the edge of my mind, 1989

Is it a Nobs Nietzsche or a fatagaga track? … I don’t know. It goes back to the year 1989, when „fatagaga“ was yet unborn. I was deeply impressed by Brian Enos Apollo @ those times. This track is made with old analogue organs, detuned guitars and tape echoes, recorded on 4-track-tape, no synths involved …

Eyeless Movie

fatagaga eyeless-movie on vimeo

Eyeless Movie by fatagaga

Music:
„Eyeless Movie“ composed and recorded by fatagaga in 2006 during the „cadavre art consulting “ sessions, a yet unreleased album for the Satori Hype Records label, mastered by fatagaga in 2013.

Video:
„Eyeless Movie“ is a mashup and editing of different animated GIFs collected in Ken’s show at WFMU, made by Stefan Zöllner in 2015.

Review: Winterbilder Sampler / Bad Alchemy

Besprechung von Rigo/Bad Alchemy:

“V/A WINTERBILDER (Audiotrop, audiotrop2): Winter in Audiotropolis. Zeit, nein, nicht für Winterreisen oder Wintersport, Zeit sich zu fragen, wie Winter klingt. Nur eines war bei dieser Konzeptidee von vorne herein klar: Im Winter gibt es keine Beats. Im Audiotrop-Geflecht (zu dem die Label Satori Hype, Drittland und Paranoise zählen) lassen sich zwei Zentren ausmachen – Düsseldorf mit Scheibenreiter, Con Mocho, Sonic Ensemble, Konrad Kraft, Pondskater und Andreas Resch, und Köln mit fatagaga, Lostheim und Elfish Echo. Dazu gibt es in der Kälte heiße Drähte zu Fura Bliss (Meerbusch), elektrograd (Berlin), Shades & Shapes (Heidelberg) und zu Zengomi im fernen Tokyo. Das Ambiente in der Nähe des Gefrierpunktes ist geprägt von warmen Gedanken, umgesetzt in wohlige und wollige Frequenzen (‚Pullover & Schal‘), von der Neigung zum Winterschlaf (‚Hypnos‘) oder dem elfisch-schwärmerischen Summen einer winterfernen Fantasy (‚Zzz‘). Zengomi heizt mit Dröhnwellenharmonik, warm wie Robbenspeck. Fura Bliss setzt sich dagegen dem Wind aus, der an der Takelage zerrt und Eiskristalle streut, während man ins weiße Unbekannte treibt (‚Leeward Drift‘), und Con Mocho tanzt dazu als verführerische Fata Morgana in Nebelschleiern (‚Eismeer‘). ‚History‘ meint hier wohl Naturgeschichte, mit dem langen Atem harmonischer Orgeltöne. Konrad Kraft pflückt im Windkanal Eiszapfen und spielt damit kristallines Windspieldingdong. Lostheims verrauschter ‚Winterblues‘ hat Überreichweiten aus dem vorderen Orient. Über die Gedanken hinter Pondskaters zirpig und knarzig angerautem, gedämpftem Loop ‚Sketch 170‘ darf spekuliert werden. ‚Tauwetter‘ hat seine politische Nebenbedeutung verloren, nicht aber seine positive, als Vorgeschmack auf Frühling, aber auch Überschwemmungen. Bei Reschs Version ist eine Gitarre im Spiel, vorwärts und rückwärts. Elektrograd zupft für sein aus dem ambienten Rahmen fallendes ‚Maschinenwinter‘ spröde das Lied vom Winter unseres Missbehagens an den herrschenden Verhältnissen. Statt sich in Winterklischees zu kuscheln, scheint er Dietmar Dath zu lesen. Recht so.